vaikuttajamarkkinointi

Vaikuttajamarkkinointi tavoittaa tehokkaasti haluamasi kohderyhmän. Vaikuttajamarkkinoinnin avulla saat sisältösi esille aidolla tavalla ja oikealle yleisölle.

Pieni Ideapuoti suunnittelee ja toteuttaa vaikuttajamarkkinointia usean vuoden kokemuksella. Toteutamme kampanjat aina yrityksen viestintästrategian ja ydinviestien pohjalta. Kun tilaat kampanjan tai yksittäisen sisällöntuottajan apuja meiltä, saat käyttöösi kokeneen, ammattitaitoisen sisällöntuottajan, kuten Veerabiancan.

Ota yhteyttä. Suunnittelemme sopivan yhteistyömuodon, etsimme sinulle sopivimmat vaikuttajat, ohjeistamme heidät ennakkoon ja hoidamme seurannan puolestasi.

Pieni Ideapuoti on ollut mukana Nordic Bloggers Experiencen, Outdoors Finland -blogikampanjan ja PING Helsingin tuottamisessa sekä toteuttanut neljän vuoden aikana yli 70 vaikuttajakampanjaa eri asiakkaille.

Millaista on hyvä vaikuttajamarkkinointi

Valitse vaikuttaja huolella. Mieti, mikä on hänelle luontaisin rooli osana markkinointikampanjaasi. On myös tärkeää, että vaikuttaja on aidosti kiinnostunut tuotteestasi tai palvelustasi. Anna vaikuttajalle aito elämys ja sitten melko vapaat kädet sisällöntuottamiseen.

Kampanjan alussa kannattaa miettiä, mitä tavoitellaan. Näin varmistetaan mitattavuus. Kun vaikuttaja on tehnyt osuutensa ja julkaissut sisällön omissa kanavissaan, älä jätä kampanjaa tähän. Muista jakaa sisältöä omissa kanavissasi.

Ja lopuksi, mittaa vaikuttajamarkkinoinnin tulokset.

Vaikuttajamarkkinointi 2018

Suosikkivaikuttajien ohella panostetaan nyt mikrovaikuttajiin. Kampanjaan voidaan valita yksi kaksi huippuvaikuttajaa ja rinnalle useita mikrovaikuttajia – siis henkilöitä, joita seurataan tietystä syystä, esimerkiksi koiraihmiset. Ylipäätään kampanjointi monen vaikuttajan kanssa kannattaa, näin tavoitetaan isompi ja monipuolisempi yleisö.

Nyt kannattaa panostaa pitkäaikaisiin yhteistyösuhteisiin. Kun löydät hyvän vaikuttajan ja olet tyytyväinen tuloksiin, yhtestyötä kannattaa jatkaa.

Erityisen hyvin vaikuttajamarkkinointi tavoittaa nuoremman kohderyhmän. Muista kuitenkin, että +40-vuotiaiden osuus esimerkiksi instagramissa kasvaa kuukausi kuukaudelta. Instagram tarjoaakin hyvän alustan monelle palveluntuottajalle, sillä visuaalisuus kaiken tekstihälyn keskellä on todella toimivaa.

Konsta Punkan matkassa halki Suomen – vaikuttajamarkkinointia parhaimmillaan

Kesällä 2015 toteutettiin Konsta Punkan kanssa Sokos Hotelleille #sokoshotelsroadtrip Instagram-kampanja. Punkka kiersi Sokos Hotels -paikkakunnilla kuvaamassa suomalaista luontoa. Kampanjaan sisältyi myös valokuvanäyttely ja Instagram-koulutuksia yrityksen henkilökunnalle.

Kampanjan tavoitteet: saada vaikuttajamarkkinoinnilla paitsi näkyvyyttä uudessa kohderyhmässä myös hyvää kuvasisältöä omiin kanaviin: Instagramiin, facebookiin, Pinterestiin, sokoshotels.fi:hin ja uutiskirjeisiin. Lisäksi haluttiin esitellä Sokos Hotels -paikkakunnat uusin silmin ja uudella tavalla – kaupunkihotellinkin viereltä löytyy luontoelämyksiä. Toissijaisesti haettiin medianäkyvyyttä ja innostettiin henkilökuntaa Instagramin käyttöön.

Kampanjan tulokset: 585 000 Instagram-tykkäystä, 100 luontokuvaa, 60 koulutettua Instagram-viestijää, 20 media-artikkelia ja satojen tuhansien PR-arvo.