Case: Meripaviljongin kelluvan terassin lanseeraus
Asiakas: Ravintolakolmio ja Helsinki Congress Paasitorni
Helsinki sai keväällä 2019 uusimman merellisen terassinsa, kun Hakaniemen Säästöpankinrannassa avautui ainutlaatuinen kelluva kesäravintola kala- ja äyriäisravintola Meripaviljongin vierelle kiinnittyen.
Terassi valmistettiin laivanrakennuksesta saaduin opein raumalaisella Rauma Marine Constructions -telakalla. Kyseinen telakka on toteuttanut hieman samantyyppisiä kelluvia rakennusprojekteja muun muassa Arabiemiraatteihin. Kesäterassi uitettiin toukokuussa Raumalta paikalleen Säästöpankin rantaan.
Pieni Ideapuoti hoiti terassin medialanseerauksen sekä avajaistilaisuuden. Terassin saapuminen Helsinkiin näkyi kaikissa pääuutiskanavissa, mukaan lukien MTV:n ja YLE:n tv-uutiset, ja avautuminen huomioitiin laajasti paikallis- ja ruokamedioissa sekä vaikuttajien kanavissa.
Case: Frans & les Femmes -ravintoloiden lanseeraus 2017
Asiakas: S-ravintolat / Frans & les Femmes
Suomalaisille vuosikymmenten aikana hotelliravintoloina tutuiksi tulleet Fransmanni- ravintolat muuntuivat yksilöllisiksi ranskalaisiksi bistroiksi vuosina 2016-2017.
Pieni Ideapuoti toteutti uudistuksen viestinnän. Jokaiselle ravintolalle tehtiin tiedotepohja, jonka lisäksi suunnittelimme ja toteutimme lanseeraustapahtumat vaikuttajayhteistöineen Helsingissä, Oulussa ja Rovaniemellä.
Case: Hyvinvointiaamiainen, Liigon Liikkuri ja Brain Food
Asiakkaat: Liigo Oy ja Radisson Blu
Asiakkaallani Liigolla on selän kokonaisvaltaiseen huoltoon tarkoitettu design-kaluste Liikkuri. Yritys oli vielä nuori ja Liikkurikin kaipasi lisää tunnettuutta. Sen lisäksi, että mediaa oli kontaktoitu tiedottein, puhelimitse ja messuilla, päätimme kutsua terveys- ja lifestyletoimittajia hyvinvointiaamiaiselle Radisson Blu Royalin Brain roomiin testaamaan Liikkuria asiantuntijan opastuksella.
Halusimme tarjota median edustajille niin kielen, mielen kuin kehon jumppaakin Radisson Blun kokouskonseptiin kuuluvan Brain foodin, Reidar Waseniuksen Aivobicin ja Liigon selkäjumpan avulla. Aamiaistilaisuus oli suosittu ja saimme paikalle lähes 10 toimittajaa hyvinvointi-, matkailu-, markkinointi- ja lifestylemedioista. Myös artikkeleita ilmestyi hyvin eri aihepiireistä.
Case: Uuden Original Sokos Hotel Presidentin lanseeraus 2016-2018
Helsingin Kampissa sijaitseva Original Sokos Hotel Presidentti uudistui vuosien 2016-2018 aikana. Hotellin uusi, suomalaisia ilmiöitä esittelevä tarinakonsepti on Ivana Helsingin ja sen suunnittelijan Paola Suhosen käsialaa. Uudessa Presidentissä suomalaiset ilmiöt sisu, juhannus, talvimyrsky, hiljaisuus ja satumetsä heräävät eloon yllätyksellisin tavoin.
Pieni Ideapuoti vastasi hotelliuudistuksen viestinnästä yli kolmen vuoden ajan. Lanseeraukseen liittyi viestinnän konsultointia, sisällöntuotantoa, some-kampanjoita, tapahtumia, palveludesignia ja mediaviestintää. Artikkeleita julkaistiin vuosien mittaan kymmeniä. Original Sokos Hotel Presidentti valittiin Evento Awardseissa vuoden 2019 majoituspaikaksi. Matkailulehti Mondon lukijat äänestivät Presidentin vuonna 2019 maailman parhaaksi hotelliksi.
Case: #sokoshotelsroadtrip Instagram-kampanja Konsta Punkan kanssa
Kesällä 2015 toteutettiin Konsta Punkan kanssa Sokos Hotelleille #sokoshotelsroadtrip Instagram-kampanja. Punkka kiersi Sokos Hotels -paikkakunnilla kuvaamassa suomalaista luontoa. Kampanjaan sisältyi myös valokuvanäyttely ja Instagram-koulutuksia.
Tavoitteet: saada hyvää kuvasisältöä omiin kanaviin: Instagramiin, facebookiin, Pinterestiin, sokoshotels.fi:hin ja uutiskirjeisiin. Lisäksi haluttiin esitellä Sokos Hotels -paikkakunnat uusin silmin ja uudella tavalla – kaupunkihotellinkin viereltä löytyy luontoelämyksiä. Toissijaisesti haettiin medianäkyvyyttä ja innostettiin henkilökuntaa Instagramin käyttöön.
Kampanjan tulokset: 585 000 Instagram-tykkäystä, 100 luontokuvaa, 60 koulutettua Instagram-viestijää, 20 media-artikkelia ja satojen tuhansien PR-arvo.
Outdoors Finland -hankkeen tuloksista viestiminen
Asiakas: Visit Finland ja LAMK
Outdoors Finland Etelä -hanke oli nelivuotinen aktiviteettireitistöjen ja niihin liittyvän osaamisen sekä yhteistyön kehittämishanke, jonka toimialueita olivat Etelä-Karjala, Päijät- Häme, Kymenlaakso ja Uusimaa. Hanke päättyi vuonna 2014 ja sen tuloksena syntyi mm. 19 000 painettua reittiopasta ja 18 kriteerien mukaan luotua vaellusreittiä.
Pieni Ideapuoti toteutti yhteistyössä Caprice Consultingin kanssa loppuvuonna 2014 hankkeen tuloksista kertovan viestintäkampanjan. Tavoitteena oli saada hankkeen tuloksille näkyvyyttä mediassa, lisätä partnerien asiakastyytyväisyyttä sekä pohjustaa hankkeen jatkoa.
Mediaosumia saatiin lähes 40.
"Arvostan Tanjan ja Sarin eleetöntä ja tehokasta tapaa tehdä työnsä. He kuuntelivat, muokkasivat sen kuviksi ja sanoiksi ja etsivät kampanjalle oikeat kanavat ja kohderyhmät. Tulos oli reilusti yli odotusten! Saimme sen mitä tilasimme ja reilusti yli. Kiitos!"
Pirjo Räsänen, projektipäällikkö, Outdoors Finland Etelä